Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
89631_foto siet aaa auto 676x507.jpg
9. januára 2019 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

AAA AUTO prekonalo historický rekord, skupina vlani predala 83 000 áut

BRATISLAVA 9. januára 2019 – Po jedenástich rokoch padol v sieti AAA AUTO predajný rekord. V roku 2018 skupina AURES Holdings, kam AAA AUTO patrí, predala takmer 83 000 vozidiel. Predaje na Slovensku vzrástli na 18 400 jazdeniek. V Českej republike skupina s 50 000 vozidlami potvrdila pozíciu druhého najväčšieho domáceho predajcu automobilov po Škode Auto. V Poľsku sieť AAA AUTO predala o polovicu automobilov viac ako v roku 2017, a to vyše 9 000.

„Prekonali sme doterajší rekord z roku 2007, kedy sme v stredoeurópskom regióne predali 79 000 vozidiel. Za rok 2018 to bolo takmer 83 000, a to je aj vzhľadom k postupne sa spomaľujúcemu rastu ekonomiky veľmi dobrý výsledok. Oproti vlaňajšku sme celkovo narástli zhruba o desatinu, z toho najviac v Poľsku o 53 %. Celkovo sa naše predaje za posledných 10 rokov viac ako zdvojnásobili,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje. Predaj v poľských pobočkách AAA AUTO rastie kontinuálne každý mesiac. V roku 2018 skupina v Poľsku predala 9 254 ojazdených automobilov, teda o vyše 3 000 viac ako v roku 2017. V súčasnej dobe má AAA AUTO v Poľsku 8 pobočiek, v rámci celej skupiny už 46.

Jednoznačne najobľúbenejším vozidlom sa stala Škoda Octavia. Na Slovensku aj v Českej republike s prehľadom obsadila prvé miesto, v Poľsku a Maďarsku obsadila tretiu, respektíve štvrtú pozíciu. U nás aj v Českej republike držia druhé a tretie miesto ďalšie dva obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo menšia Škoda je okrem Slovenska a Českej republiky druhým najobľúbenejším vozidlom a v Poľsku háji 4. pozíciu, v maďarskom pomyselnom rebríčku TOP 10 sa tento automobil vôbec nevyskytuje. Touto osobitosťou však Maďarsko nekončí. V desiatke najpopulárnejších modelov nájdeme vozidlá, ktoré sa naopak neobjavujú v TOP 10 ostatných troch krajín. Tými sú napríklad druhé Suzuki Swift, piaty Opel Corsa či šieste Suzuki Ignis. V Poľsku a Maďarsku je na prvom mieste Opel Astra. Veľmi obľúbený je tam tiež Ford Focus na  druhej, resp. tretej pozícii.

TOP 10 najpredávanejších vozidiel v sieti AAA AUTO v roku 2018

SR
ČR
Polsko
Maďarsko

Škoda Octavia
Škoda Octavia
Opel Astra
Opel Astra

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Ford Focus
Suzuki Swift

VW Passat
VW Passat
Škoda Octavia
Ford Focus

VW Golf
Škoda Superb
Škoda Fabia
Škoda Octavia

KIA Ceed
Hyundai i30
VW Golf
Opel Corsa

Opel Astra
Ford Focus
Renault Clio
Suzuki Ignis

Škoda Superb
VW Golf
Renault Megane
VW Passat

Ford Focus
Ford Mondeo
VW Passat
VW Golf

KIA Sportage
Škoda Yeti
Ford Mondeo
Ford Mondeo

Renault Megane
Renault Megane
Hyundai i30
BMW 3

U slovenských zákazníkov ostali  v obľube vozidlá v prevedení hatchback. V roku 2018 sa stali najčastejšie zvolenou možnosťou, po ktorej siahlo 35,1 % vodičov. Medziročne však zaznamenali mierny pokles o 1,8 %. Naopak, v porovnaní s rokom 2017 vzrástli na 17,2 % vozidlá SUV. Aj napriek vyššiemu nárastu však obsadili až tretiu priečku. Druhou najobľúbenejšou karosériou bola kombi, siahlo po nej 24,2 % zákazníkov. Sedany si vyhliadlo 9,7 % klientov.

S osempercentným rozdielom sa víťazom v  minulom roku stali vozidlá poháňané naftovým agregátom. Tento variant si vybralo 54 % zákazníkov, čím medziročne vzrástol záujem o tieto vozidlá o 5,8 %. Benzín pod kapotou chcelo mať v minulom roku 46 % klientov. V porovnaní s rokom 2017 záujem o vozidlá na benzínový pohon ostal približne na rovnakej úrovni.

Vlani si aj napriek miernemu poklesu oproti roku 2017 udržala suverenitu manuálna prevodovka, ktorú si v roku 2018 v sieti AAA AUTO kúpilo 84 % zákazníkov. Výrazne si polepšili automobily s automatickou prevodovkou, ktoré si medziročne zvolilo o 23,9 % klientov viac. Automobily s pohodlnejším radením si zakúpilo 16  % zákazníkov.

Odporúčané články

AAA AUTO otvára desiatky pozícií, v tomto roku prijme až 350 ľudí Moderátor Michal Sabo je novou tvárou AAA AUTO na sociálnych sieťach

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies