Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
88418_foto 676x451.jpg
30. júla 2018 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Výkup auta v bazáre? Vďaka robotom dostanete lepšiu cenu

BRATISLAVA 30. júla 2018 – Stovky ľudí sa denne zbavujú svojich ojazdených miláčikov, nie vždy im za ne ale v autobazároch dajú tú najlepšiu cenu. Vďaka novej aplikácii, ktorú pre sieť autocentier AAA AUTO vyvinulo inovačné laboratórium AuresLab vedené Stanislavom Gálikom, však v týchto autocentrách zákazníci dostávajú výrazne lepšiu ponuku ako v menších bazároch. Tie totiž  takto pokročilé technológie nie sú schopné zavádzať. Aplikácia Algorithmic Pricing dokáže analyzovať dáta o ojazdených vozidlách na slovenskom trhu a na základe týchto dát potom určiť najvýhodnejšiu cenu ako pre výkup, tak aj pre následný predaj automobilu. Ak chce zákazník bazáru predať napríklad 8 rokov starú dieselovú Octaviu, môže vďaka tomu dostať až o 15 % lepšiu výkupnú cenu ako u iného obchodníka.

„Zákazníkovi ponúkame lepšiu cenu hlavne preto, že nás aplikácia chráni pred chybným odhadom ceny. Aplikácia a jej algoritmus za nás okamžite porovná reálne vozidlo s ostatným trhom a presne vyhodnotí jeho cenu,“ hovorí riaditeľ inovačného centra AuresLab v AAA AUTO Stanislav Gálik.„Tým, že nám aplikácia šetrí peniaze, vieme ľuďom ponúknuť lepšiu cenu ako kdekoľvek inde. A aj napriek tomu, že u nás počet vykúpených áut rastie, nemusíme zvyšovať počty expertov na oceňovanie vozidiel. Ich prácu z veľkej časti odvádza softwarový robot,“ dopĺňa.

Aplikácia vie vďaka pokročilej dátovej analytike vyhodnotiť kľúčové faktory, ktoré rozhodujú o rýchlosti kúpy vozidla. „Aplikácia neustále analyzuje trh a zaznamenáva všetky charakteristiky vozidla, ktoré sú z hľadiska predaja dôležité  vek, nájazd, motor a ďalšie parametre, porovnávame s časom, za ktorý si dané vozidlo nájde kupujúceho,“ vysvetľuje Gálik. Dáta nám napríklad ukazujú, že dôležitým faktorom pre atraktivitu vozidla je jeho servisná knižka.“

Rastúcu dôležitosť práce s dátami pre firmy a zákazníkov potvrdzuje aj analytik českej spoločnosti Cyrrus Lukáš Kovanda, podľa ktorého je však potenciál big dát zatiaľ využívaný iba čiastočne. „Firmy big dáta využívajú v rastúcej miere. Jedna vec je však mať prístup k veľkému množstvu dát a druhá vec je vedieť ich analyzovať. Potom je možné cielene ponúknuť služby, z ktorých v tomto prípade profituje aj klient. S tým, ako sa veľká časť obchodu v súčasnosti presúva do online prostredia, sa potom bude dôležitosť práce s dátami ďalej stupňovať. A s klesajúcou cenou výpočtových výkonov potom rastie aj schopnosť spoločností dáta efektívne analyzovať a využívať ako v prospech zákazníka, tak aj v prospech obchodu,“  hovorí Kovanda.

O AuresLab:

Inovačné laboratórium AuresLab zastrešuje inovačné projekty siete autocentier AAA AUTO. Od svojho založenia na začiatku roka 2018 na Slovensku predstavilo aplikáciu pre riadenie skladových zásob vozidiel s pomocou umelej inteligencie Stock Allocation. Ďalšie úspešné projekty ako predaj investičných vozidiel Mototechna Classic či službu dlhodobého prenájmu Mototechna Drive predstavilo v Českej republike. Výkonným riaditeľom AuresLab je Stanislav Gálik, ktorý v minulosti pôsobil tiež na pozícii poradcu pre inovácie v rámci Českej sporiteľne, je v obore start-up projektov a inovácií už skúseným manažérom, v minulosti založil a následne úspešne predal módnu značku Galard a spoluzakladal aj inovačné centrum Unifer.

Odporúčané články

AAA AUTO tento rok čaká historické predaje, budúci rok chce mať päťdesiat pobočiek Medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO tento rok predala už 21 000 vozidiel, rast ťahajú inovácie

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies