Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
21. januára 2016 PR správyHospodárske výsledky od PRservis.skSITA Diskusia()

Najinovatívnejšími automobilkami sú BMW a Toyota

Vedúcimi značkami na poli inovácií v automobilovom priemysle sú podľa prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey 2016 BMW a Toyota. Popredné miesto dosiahli najmä vďaka pokroku v oblasti elektromobility a autonómne riadených vozidiel. Na ďalších priečkach sa umiestnili Honda, Ford a Tesla.

„Tieto výsledky nie sú žiadnym prekvapením. Špeciálne BMW sa so svojimi modelmi i8 and i3 profiluje ako silná značka v oblasti elektromobility. A Toyota si v súčasnosti buduje nový, inovatívny imidž s modelom Mirai, na ktorý mali zákazníci i médiá pozitívnu odozvu. Hoci plne elektrický model Tesla S/X vzbudil minulý rok veľa pozornosti, celkové množstvo plne elektrických vozidiel a ich denná použiteľnosť je stále vzdialená od potrieb dnešných zákazníkov,“ skonštatoval Dieter Becker, globálny šéf KPMG pre automobilový priemysel.

Podľa 58% opýtaných manažérov z odvetvia dosiahne najväčší trhový podiel v nasledujúcich piatich rokoch Toyota. Táto automobilka zaznamenala najväčší posun v hodnotení oproti minulému roku, kedy sa v tejto kategórii umiestnila na deviatom mieste. Len s minimálnym odstupom manažéri ohodnotili možnú prvú pozíciu pre BMW (57%) a Volkswagen (56%). Na štvrté miesto sa z vlaňajšieho prvého prepadol Hyundai, prvú päťku uzatvára Ford.

Viac ako tretina (35%) všetkých respondentov prieskumu KPMG očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú nasledujúcich päť rokov tradiční výrobcovia áut. S 30% podporou nasledujú veľké IT spoločnosti. V tomto kontexte sa spomínajú najmä Apple a Google. Prekvapivým zistením je skutočnosť, že samotní tradiční výrobcovia áut očakávajú, že lídrami v prevratných technológiách v priemysle nebudú oni sami, ale dôverujú skôr spomínaným IT firmám.

Za najperspektívnejšie trhy pre rast predaja automobilov opýtaní vyhodnotili Thajsko, Juhoafrickú republiku a Indonéziu.

Podľa výsledkov spomínanej štúdie budú zákazníci v blízkej budúcnosti vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Jedným zo spôsobov, ako môžu tradiční výrobcovia automobilov poskytnúť klientom pridanú hodnotu, je využiť obrovské množstvo dát, ktoré auto a jeho vodič produkujú. V prieskume KPMG však až 70% manažérov z odvetvia uviedlo, že dáta generované automobilmi ich firma momentálne vôbec nevyužíva alebo len začína využívať.

Najatraktívnejšou výhodou za poskytnutie vlastných dát je pre 82% respondentov z radov zákazníkov finančná odmena. Pre tri štvrtiny opýtaných je zas najväčším lákadlom systém zákazníckych stimulov. Výsledky štúdie ukázali, že napriek tomu, že nedostať nič výmenou za svoje dáta nie je pre zákazníkov zaujímavé, až 43% manažérov verí, že táto možnosť je prijateľná.

O prieskume
Global Automotive Executive Survey 2016 je už 17-tym vydaním tohto každoročného prieskumu spoločnosti KPMG International. V tomto roku poskytlo svoje postrehy 800 manažérov z 38 krajín sveta. Respondenti zastupujú všetky zložky automobilového priemyslu vrátane výrobcov vozidiel, dodávateľov kategórie Tier 1, 2 a 3, predajcov, poskytovateľov finančných služieb, poskytovateľov služieb mobility a prvýkrát tiež zástupcov informačno-komunikačných (IKT) firiem. Pohľad „z druhej strany“ poskytli odpovede viac ako 2.100 zákazníkov z celého sveta. Prieskum bol vykonaný on-line a prebiehal od júla do novembra 2015. Celá štúdia v anglickom jazyku je k dispozícii na stiahnutie na stránke www.kpmg.com/GAES2016 .

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

tk

Odporúčané články

Gestamp Nitra začne výrobu v polovici 2018 Novú výrobnú halu pre Fischer Vyškov projektuje DELTA

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Hospodárske výsledky

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.

Zavrieť

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies