Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
100086_manazer infrastruktury zeleznice slovenskej republiky zsr ukonci vyluku na useku suranylevice v planovanom termine 676x423.jpg
14. októbra 2022 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Cestujúci sa z Bratislavy do Banskej Bystrice dostanú opäť bez prestupu. Výluka Šurany – Levice končí už o pár dní

14.10.2022 –
Frekventovaná vlaková trasa z Bratislavy do Banskej Bystrice bude opäť v plnej prevádzke
Od 19. 10. 2022 budú vlaky z Bratislavy do Banskej Bystrice a späť premávať ako pred výlukou
Výlukový grafikon s náhradnou autobusovou dopravou sa zruší aj na regionálnej trati Nové Zámky – Levice

Cestujúci sa budú môcť opäť pohodlne a bez prestupov odviesť priamo z Bratislavy do Banskej Bystrice a opačne. Dňa 18. 10. 2022 totiž manažér infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ukončí výluku na úseku Šurany – Levice, a to v plánovanom termíne. O deň neskôr tak začnú vlaky na trase Bratislava – Banská Bystrica a späť premávať podľa grafikonu ako pred výlukou. Naši zákazníci teda budú na tejto trase opäť cestovať bez náhradnej autobusovej dopravy a odklonu cez Štúrovo.

Najdôležitejšie informácie o trati Bratislava – Banská Bystrica a späť po ukončení výluky:

nočný vlak R 800 pôjde od dňa 18./19. 10. 2022 v zmenenej časovej polohe (pôjde ako pred výlukou) s príchodom do Bratislavy hl. st. o 5:30 (19. 10.), vlak bude skrátený o úsek Bratislava hl. st. – Bratislava-Nové Mesto,
nočný vlak R 801 pôjde od dňa 18./19. 10. 2022 v zmenenej časovej polohe (pôjde ako pred výlukou) s odchodom z Bratislavy hl. st. o 23:32 (18. 10.), vlak bude skrátený o úsek Bratislava-Nové Mesto – Bratislava hl. st.,
vlaky R 830 – R 855, R 871, RR 15843 aRR 17840 budú premávať vo svojich pôvodných trasách, teda z Bratislavy a do Banskej Bystrice a späť, s kalendárnymi obmedzeniami ako pred výlukou,
vlaky na trati Banská Bystrica – Levice a späť a náhradná autobusová doprava (NAD) na trati Šaľa – Nová Baňa a späť, ktoré jazdili počas výluky, už nebudú premávať,
predaj rezervácií do vlakov diaľkovej dopravy bude možný v najbližších dňoch, pričom pri vlakoch R 800/801 na trase Bratislava – Prešov a späť je už spustený, a to aj vrátane lôžkových lístkov.

Od 19. 10. 2022 sa ruší výlukový grafikon s náhradnou autobusovou dopravou aj na regionálnej trati Nové Zámky – Levice a späť.

Najdôležitejšie informácie o regionálnej trati Nové Zámky – Levice a späť po ukončení výluky:

všetky osobné vlaky na tomto úseku budú premávať podľa cestovného poriadku ako pred výlukou,
do svojej pôvodnej polohy ako pred výlukou budú vrátené aj osobné vlaky na úseku Levice – Nová Baňa,
na trase Levice – Štúrovo budú vlaky Os 5900 (Levice 3:46 – Štúrovo 5:01) a Os 5901 (Štúrovo 4:03 – Levice 5:10) vedené aj naďalej v časových polohách ako počas výluky,
na trase Čata – Šahy budú vlaky Os 6061 (Čata 4:34 – Šahy 5:15) a Os 6060 (Šahy 5:18 – Čata 5:58) vedené aj naďalej v časových polohách ako počas výluky.

Nepretržitá výluka na trati Šurany – Levice trvá od 1. 6. 2022 a je súčasťou veľkej opravy traťových koľají na úseku Bratislava – Banská Bystrica. V rámci nej sú opravované úseky Beša – Horný Pial a Úľany nad Žitavou – Hul.

„Realizáciou stavby sa odstránili poruchy na infraštruktúre, ktoré vznikali z dôvodu nestability svahu. Opravilo sa 4 106,87 m koľajového zvršku a celkovo sa vymenilo takmer 800 m kompletne zosunutých úsekov, ktoré v niektorých miestach dosahovali výšku až 10 metrov. Železničná trať Hul – Úľany nad Žitavou v dotknutom území preklenuje pôvodné nivy vodných tokov Žitava, Liska a Chrenovka, ktoré tu meandrovali a preplietali sa. Po ich regulácii v roku 1959 a premiestnení do umelých kanálov trať križuje vodný tok zregulovanej Žitavy oceľovým priehradovým mostom. Pôvodný most bol prestavaný na most s priebežným štrkovým lôžkom, nové podvalové podložie a nadvýšenie násypu v upravovaných úsekoch nevyhovuje súčasným podmienkam a dochádza k jeho deformácii. Rekonštrukciou sme odstránili neslávne POTR-e (prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti) a na celom úseku povolíme rýchlosť 70 km/h ,“ uviedla pre ZSSK hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.

Donedávna sa na onedlho zrekonštruovanom úseku trate, ktorý má 7,8 km (úsek Úľany nad Žitavou – Hul, úsek Beša – Horný Pial), jazdilo dlhodobo obmedzenou traťovou rýchlosťou, maximálne do 50 km/h. Táto rýchlosť bude po niekoľko mesačnom skúšobnom období na celom úseku zvýšená na 70 km/h.

Podľa ŽSR bude na priecestiach aj po spustení prevádzky umiestnené dopravné značenie odkazujúce na zvýšenú pozornosť pri prechode cez železničné priecestia. Toto značenie je umiestnené z dôvodu zhrdzaveného povrchu koľají spôsobeného obmedzenou prevádzkou, ktoré po niekoľkodňovej prevádzke nadobudnú pôvodný stav. Následne bude dopravné značenie odstránené.

Do konca roka 2023 ŽSR ešte na trase Bratislava – Banská Bystrica bude rekonštruovať a modernizovať železničnú infraštruktúru: Dvory nad Žitavou, Trnovec – Tvrdošovce a Palárikovo – Nové Zámky. O ďalších detailoch sa, prosím, informujte u hovorkyne ŽSR – hovorca@zsr.sk.

Informačný servis

K téme

Nová dominanta Varšavy. Budimex dokončil najväčší dopravný uzol Najlacnejšie SUV od Hongqi je teraz ešte lacnejšie. Výbavou nabité HS3 dostalo limitovanú akciovú cenu len 33 900 eur

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.