Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
10. novembra 2017 PR správyPotraviny od PRservis.skSITA Diskusia()

Na Slovensku je obchodnými reťazcami stále preferovaná dovážaná zelenina

BRATISLAVA 10. novembra 2017 – Obchodné reťazce na Slovensku dlhodobo preferujú dovážanú zeleninu na svojich pultoch. Aj napriek rozmachu pestovania domácich produktov a nárastu počtu zákazníkov, ktorí jednoznačne vyhľadávajú slovenské výrobky, zelenina od našich pestovateľov výrazne zaostáva v podiele na trhu.

Minuloročný prieskum Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) potvrdil 40%-ný podiel slovenských agropotravinárskych produktov, pričom v okolitých krajinách je to 70 až 80% podielu domácich produktov na trhu.

Daný stav sa na Slovensku začal riešiť. Začiatkom roku 2017 vznikol Zväz zeleninárov a zemiakarov Slovenska s cieľom zlepšiť postavenie a konkurencieschopnosť slovenskej zeleniny na trhu. „Keďže má pestovanie zeleniny na Slovensku dlhú tradíciu, chceme ju spoločne obnoviť a vrátiť ju vo vyššom zastúpení na pulty,“ povedal podpredseda zväzu Michal Šula.

Kvalita a čerstvosť slovenskej zeleniny je nepopierateľná už len z časového hľadiska. V porovnaní so zahraničnými producentami dokážu slovenskí pestovatelia od momentu zberu zeleniny dodať ju na pulty za neporovnateľne kratšiu dobu. To je jedna zo záruk čerstvosti. Ani tento fakt nie je postačujúcim atribútom voči dovážanej zelenine.

„Pre podporu našich producentov a ich výrobkov je nutná intenzívnejšia komunikácia s obchodnými reťazcami, štátnou správou a samosprávou. Pripravujú sa kroky ku zmene legislatívy, či pravidiel cenotvorby, ktorá je voči slovenský produktom nespravodlivá. Čaká nás neľahká cesta, ale je tu silná vôľa veci riešiť jednak zo strany pestovateľov, ale aj zo strany štátu“, dodal Michal Šula.

Veríme, že naštartované aktivity zainteresovaných strán budú v konečnom dôsledku pozitívnym krokom k ochrane, podpore, stabilizácii domácich producentov a ich výrobkov na Slovensku.

K téme

4 tipy: bezpečnosť v televízore s pripojením na internet Značka Ayvens vstúpila už aj na slovenský trh. Stáva sa najväčším hráčom na trhu udržateľnej mobility

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Potraviny

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.